Zdroj: #skip

Flowin - cvičení pro správné držení těla

Unikátní kombinaci aerobního a posilovací cvičení představuje flowin, při kterém na kluzké desce kloužete, ať již rukami či nohami, za pomocí podložek (foot - pro chodidla, hand - pro ruce, knee - pro kolena). Zátěž představuje pouze vaše vlastní tělo a tlak vyvíjený na podložku, a pokud si myslíte, že se při tomto cvičení nezapotíte, jste na velkém omylu.

flowinFlowin je zaměřen především na posílení středu těla (core) - břišní a zádové svaly (vč. hlubokého stabilizačního systému) a svaly dna pánevního. Tyto svaly musíte zapojit, abyste udrželi stabilitu a mohli zkoordinovat jednotlivé pohyby. Výsledkem vám bude lepší mobilita, flexibilita, zvýšená kondice a samozřejmě vytvarované tělo a jeho správné držení.

Jak se při cvičení pohybujete?
Na desku umístíte podložky pro chodidla či ruce a jejich silou - tlakem - po desce kloužete. Čím větší tlak vyvinete a čím větší hmotnost těla zapojíte (pohyb ve stoje vs. na kolenou), tím je cvičení namáhavější, a tak více aktivujete svaly (posilujete), abyste překonali tření podložek o desku.

Využití Flowin
Cvičení Flowin se využívá jak ve skupinových lekcích, tak při osobním tréninku. Lekce jsou většinou rozděleny na ty pro začátečníky a na ty pro pokročilé. Začátečníci si především zaměřují na správné provedení cviků tak, aby se co nejvíce zapojily svaly core a odstranily se svalové disbalance.
Pokročilejší se mohou zúčastnit aerobněji orientovaných lekcích, kdy se po úvodním zahřátí (např. běh na místě) posiluje spodní část těla (výpady), následně se přechází do kleku, lehu či sedu a posilují se postupně všechny části těla (prsní a zádové svaly, paže, břicho atd.). Vše se provádí plynulými taženými pohyby.

Cvičení šetří klouby (cvičíte bez jakých doskoků a nárazů) a je vhodné také pro rekonalescenci a rehabilitaci. Často se kombinuje s Pilates nebo s kruhovým tréninkem, zahrnuje se do cvičebních programů jiných sportů (původně by vyvinut pro desetibojaře).


Získáno ze sekce články serveru aerobics.cz verze 0.99/2.00b/2002+0.25 (20.10.2019 10:36:25)