Zdroj: #skip

Kombinovaná dieta

Asi nebudete věřit, ale tento typ diety vymyslel americký lékař před více než 70ti lety. U nás ji zpopularizovala Lenka Kořínková. Původně ale tato dieta nebyla určena těm, co chtěli zhubnout, ale byla navržena jako nový druh obecného stravování. Není to dieta, při které byste mohli rychle ztratit svá kila; naopak se při ní hubne pomalu ale trvaleji.

Doktor Hay, autor kombinovaného stravování, věřil, že škrob a bílkoviny jsou tráveny trávící systémem odlišně, a proto by nikdy neměli být konzumovány společně. Znamená to tedy kompletní změnu jídelníčku - některá jídla z něj úplně vymizí - tradiční vepřo, knedlo, zelo, sendviče, roštěná s rýží, kuře s bramborem atd. Těstoviny, rýže a chléb mohou konzumovány se zeleninou, nikoli však s masem, rybou či mléčnými výroby bohatými na bílkoviny. Tyto proteinové potraviny můžeme jíst se zeleninou, ale ne s jídlem obsahujícím škrob.

Typické denní menu:

snídaně: müsli s mandlemi či jinými ořechy, rozinkami, slunečnicovými a dýňovými semínky, vše zalité jablečným či jiným ovocným džusem

oběd: salát s avokádem

večeře: proteinové jídlo - grilovaná ryba se zeleninovým nebo s bylinkovým salátem, jogurtovým dresinkem nebo s dresingem z olivového oleje

+

-


Získáno ze sekce výživa serveru aerobics.cz verze 0.99/2.00b/2002+0.25 (14.12.2019 8:54:39)