Zdroj: #skip

Náhražky jídel

Při této dietě konzumujete již připravené výživné nápoje a svačinky namísto řádných jídel. Tím se sníží celkový příjem kalorií na asi tak 1000 kal/den. Některé společnosti nabízejí takové potravinové náhražky jako alternativu snídaně a oběda a vy potom vaříte praktivky jenom večeři. Tento druh diety přesně řídí, co můžete sníst. Nevýhodou je fakt, že tyto náhražky opravdové jídlo ve skutečnosti nenahradí, neobsahují ani všechny nezbytné živiny, které potřebujeme. Mnoho z těchto výrobků však obsahuje dost dodatečně přidaných živin, které ty přirozené mohou nahradit.

Typické denní menu:

Snídaně: “výživný” mlěčný nápoj

Oběd:“výživná” polévka

Večeře:krůtí maso s brokolicí; grapefruit

+

  • dobré výživné výrobky nahrazující jídlo na svých etiketách zdůrazňují, že by neměly být lidmi, kteří hubnou, jako jediný zdroj živin
  • tyto již připravené náhražky ulehčují život, protože zde není zapotřebí počítat kalorie ani složitá příprava speciálních receptů. Je to nejlepší řešní vhodné pro ty, kteří jsou po většinu dne zaneprázdněni , nemají čas ani energii na kompletnější formu diety
  • inákup těchto produktů může i ušetřit peníze, protože tyto náhražky jídel jsou obecně levnější a vy si stejně můžete dovolit nanejvíš 1 denně
  • mnoho z těchto produktů je doplněno vitamíny a minerály a některé z nich dokonce jejich doporučené denní množstv
  • -

  • vzhledem k tomu, že tyto náhražky obsahují tak málo kalorií, vaše hmotnost rychle klesá. To však může způsobit I vážné zdravotní problémy
  • tento režim, stejně jako spousta jiných dietních, je velmi přísný
  • jakmile dosáhnete své vytouženmé hmotnosti a začneme s normálním stravováním, okamžitě naberete kila zpátky
  • firmy, které tyto náhražky nabízí, neradí, jak si získanou hmotnost udržet i při běžném stravování
  • mnoho z těchto nízkokalorických výživných potravin (obzvlášť např. svačinky – sladké tyčinky) obsahujé velké množství cukru, které sice uspokojí vaši chuť na něco sladkého, ale mnohem zdravější jako svačina je např. ovoce
  • nahradíte-li 3 jídla denně jedním normálním a dále jen náhradními, můžete mít vážné problémy se svým trávícím systémem. Nejlepší je snižovat jídla postupně, např. zmenšováním velikostí porcí, potom teprve nahrazovat
  • je známo, že snížíme-li denní příjem kalorií na 1.000 kal/den, náš metabolismus se bude zpomalovat. Potom už nespalujeme tolik kalorií jako dříve, ale většina z nich se začně ukládat ve formě tuku
  • náhražky jídel nás nenaučí stravovat se zdravě, hledat přirozeně nízkokalorické potraviny a jak je zdravě připravovat

  • Získáno ze sekce výživa serveru aerobics.cz verze 0.99/2.00b/2002+0.25 (10.12.2019 17:25:14)