Zdroj: #skip

Vhodné jídlo před cvičením

Špatně zvolené jídlo během dne nám může úplně pokazit hodinu aerobiku či chvíle jiných sportovních aktivit.
Všichni si na podobné chvíle určitě vzpomínáme – těšíme se na pěknou lekci cvičení a po chvilce aerobní zátěže se dostaví pálení žáhy, pocit těžkého žaludku či bolesti žaludku, takže místo pořádného výkonu se ploužíme a usilovně sledujeme ručičky hodinek, kdy už bude konec.

Jak jíst před lekcí cvičení?
Především musíme najít potraviny, které „sednou“ našemu organismu – někdo nemůže tři hodiny před fyzickou zátěží jíst vůbec nic, jinému zase nevadí ani knedlíky se svíčkovou.
Před lekcí cvičení bychom měli mít zklidněný žaludek, ale zároveň necítit pocit hladu. Je dobré mít na paměti, že se nám během intenzivní svalové činnosti zpomaluje trávicí proces, takže jídlo snězené těsně před cvičením nám „leží v žaludku“.

Obecná pravidla:

použitá literatura:
Nancy Clarková: Sportovní výživa, Grada Publishing 2000


Získáno ze sekce výživa serveru aerobics.cz verze 0.99/2.00b/2002+0.25 (14.12.2019 9:05:19)