Zdroj: #skip

Desítka prohřešků, které dělají ve výživě aktivní lidé

Přestože aktivní lidé obvykle kladou velký důraz na svůj fitness režim – správné kardiovaskulární cvičení, silový trénink, strečink – mohou dělat zásadní chyby ve svém jídelníčku. Pokud nedodáváte tělu správné živiny, může to ovlivnit všechny výhody fitness pro váš aktivní život. Níže uvádíme omyly běžně dělané aktivními lidmi, které dali dohromady výživoví specialisté ACE.

  1. Vynechání snídaně. Experti souhlasí – vynechání snídaně znamená jedno – budete hladovější později, což ztěžuje hlídání vaší diety a vaší váhy.
  2. Před cvičením se nenajíte. Cvičení bude efektivnější, pokud dodáte tělu energii. Zkuste předcvičební jídlo obsahující sacharidy, trochu tuku a nějaké bílkoviny.
  3. Čekání na jídlo příliš dlouho po cvičení. Jednou z nejlepších věcí, kterou můžete udělat, aby jste se připravili na další cvičení, je sníst malou porci sachariů a bílkovin během 2 hodin po posledním tréninku.
  4. Nahrazení jídla energetickou tyčinkou nebo nápojem. Spousty energetických tyčinek mají méně živin než průměrná (běžná sladká) tyčinka a energetické nápoje postrádají vhodnou vlákninu. Není to náhrada na zdravé celé jídlo.
  5. Příliš mnoho bílkovin a nedostatek sacharidů. Současná popularita diet s nízkým obsahem sacharidů vede spoustu lidí k nahrazení těstovin drůbeží. Ale sacharidy jsou pro účinné cvičení nezbytné!
  6. Důvěra ve správnost štítků a označení potravinových doplňků. Vzhledem k tomu, že potravinové doplňky nepodléhají žádné kontrole, výrobci mohou na svých produktech uvádět neověřené informace. Dejte si pozor a myslete dřív, než něco nacpete do svého těla.
  7. Množství kalorií neodpovídá aktivitě, kterou děláte (např. příliš mnoho nebo příliš málo). Váš příjem kalorií by měl být dostatečný, aby podporoval váš aktivní způsob života, ale ne tak vydatný, aby znemožňoval kontrolu váhy.
  8. Víra, že cvičení znamená, že můžete sníst všechno, co chcete. Ať už cvičíte hodně nebo málo, stále musíte dodržovat vyváženou a zdravou stravu a hlídat si velikost porcí.
  9. Pití nesprávného množství tekutin. Dehydratce může být vážným problémem, obzvláště pokud cvičíte v teplém a vlhkém prostředí. Pijte před, během a po cvičení – pomůže vám to udržet správnou hladinu hydratace.
  10. Poslední bláznivá dieta, kterou jste objevili! Je lákavé uvěřit, že existuje zázračná dieta, která kouzelně zlepší váš výkon nebo sníží naši váhu, ale nejlepším přístupem je držet se zdravé a vyvážené stravy.


Získáno ze sekce výživa serveru aerobics.cz verze 0.99/2.00b/2002+0.25 (21.9.2019 15:01:37)